15/11 - 13:30u - Workshop | Innovatie naar de markt | De cruciale rol van branding bij innovatie

Locatie: Corda Campus - Corda 1 - Kempische Steenweg 311 (1.05) - 3500 Hasselt

Aanvangsuur: 13:30

Innovaties voegen iets nieuws toe aan bestaande producten en services, of ze worden een heel nieuw product of service. Ze moeten daarom gepositioneerd worden, niet alleen tegenover concurrerende producten maar ook binnen de eigen portfolio. Ze ‘stretchen’ soms het bedrijfsmerk met nieuwe associaties en veranderen daardoor vaak de relatie tussen het bedrijfsmerk en de productmerken. En dan moeten ze nog eens gelanceerd worden met de gepaste mediamix, het POEM-model. Die bestaat uit Paid (alle uitingen in andermans media waar je voor moet betalen), Owned (je eigen media, website, social media, …) en Earned (alle media-aandacht waar je niet voor hoeft te betalen) Media.

Er komt best wat bij kijken als er een innovatief product of service op de markt komt. Daarom nodigt het Innovatiecentrum Geert Vanhees - groeistrateeg bij 4Growth - uit om deze drie topics te behandelen:

  • Merkstrategie bij innovaties:
    • Het bepalen van de kernboodschappen en de merkpositionering
    • Hoe er moet worden beslist over merknamen en ‘taglines’
  • Merkarchitectuur:
    • Hoe beslissen of het bedrijfsmerk, of het individueel productmerk de meeste aandacht krijgt in de merkstrategie?
  • Het realiseren van de juiste communicatie- en lanceringsstrategie

Geert geeft tijdens deze sessie praktische theoretische modellen en heel wat praktisch advies.

Na deze sessie kan je zelf je eigen merk- en communicatiestrategie uittekenen en uitvoeren bij innovaties.

Spreker:

Geert Vanhees – www.4growth.be

Geert Vanhees is sinds 2004 groeistrateeg in zijn eigen bedrijf 4Growth. Hij ontwikkelde de laatste 13 jaar een groeistrategie voor meer dan 170 bedrijven. Deze groeistrategieën hebben als doel de business strategie van bedrijven, inclusief innovatie, te versterken en die te vertalen naar merk- en communicatiestrategie. In zijn loopbaan werkte hij ook 10 jaar in internationale communicatiebureaus zoals Saatchi&Saatchi en BBDO en leidde hij een communicatiebureau als managing partner. Hij is de laatste 13 jaar ook een gewaardeerd docent in academische en niet-academische opleidingen.

Praktisch:

Woensdag 15 November, 13.30u – 17.00u Corda Campus, Corda 1, Verdieping 1, Zaal 5, Kempische Steenweg 311, 3500
Hasselt.


Deelname is gratis, inschrijven onderaan is verplicht. We hanteren een no show fee van € 25. Annuleren kan tot 5 werkdagen op voorhand via brigitta.bijloos@innovatiecentrum.be.

Let op! Het aantal plaatsen is beperkt, snel inschrijven is aangewezen.


Deze sessie kadert in de reeks Breng je innovatie naar de markt.


Inschrijven

Voornaam:*
Naam:*
Bedrijf:
Functie:
Telefoon:
E-mail:*
Straat + huisnummer:*
Postcode + gemeente:*
Land:*
BTW/ondernemingsnummer:
Sector:
Opmerkingen:
Spam controle*
Kopieer de letters om spam te voorkomen
Kopieer de letters om spam te voorkomen
Onze diensten
  • Subsidiebegeleiding bij innovatie
    Heb je een innovatief idee?
    Wil je weten of dit idee in aanmerking komt voor financiële steun van het Agentschap Innoveren & Ondernemen?
    Of zoek je ondersteuning en begeleiding bij het uitwerken van je subsidiedossier?
  • Intellectuele Eigendom
    Hoe verhinder je dat je producten nagemaakt worden?
    Schaad je zelf niemand zijn rechten?
    Waar vind je informatie over bestaande technologie om zelf nieuwe ideeën op te baseren?
  • Kennis & Partners
    Zoek je specifieke kennis voor een technologisch probleem?
    Bundel je wel de juiste krachten voor het welslagen van je innovatieplannen?
    Sta je open voor samenwerking?
  • Individuele coaching
    Zoek je advies op maat van jouw bedrijf?
    Heb je vragen rond intellectueel eigendom?
    Wil je weten hoe jouw idee te valoriseren?
Volg ons
Twitter LinkedIn rss YouTube