Innovatie met de klant centraal | De klant centraal |

Hoe ervaart je klant je merk? Voelt je klant zich koning? Zijn er mogelijkheden om je klanten nog meer in de watten te leggen en dus nog meer te verkopen?

Wat is Customer Journey Map?

Journey mapping is een hulpmiddel dat bedrijven gebruiken om in kaart te brengen wat hun klanten echt willen. De customer journey (ook Customer Journey Experience, Customer Engagement Cycle) verwijst naar de stadia van klanten in hun relatie met een specifiek merk.

Door het analyseren van de ervaringen van klanten bij elke individuele contactmoment met een bedrijf is het mogelijk aan te wijzen waar verbeteringen in de efficiëntie van het bedrijf en klantenservice kunnen worden gemaakt. Dit is handig bij het maken van beslissingen over de omvang en aard van verdere investeringen en om het serviceniveau van klantgerichte teams te stimuleren. Het vorm de leidraad tot een coherent en gunstig herstructureringsplan.

Meer gedetailleerde informatie over de Customer journey Map, Personas en Empathy Map kun je hier downloaden. Of contacteer het Innovatiecentrum uit je regio en laat je begeleiden door één van onze ervaren adviseurs!

Onze diensten
  • Subsidiebegeleiding bij innovatie
    Heb je een innovatief idee?
    Wil je weten of dit idee in aanmerking komt voor financiële steun van het Agentschap Innoveren & Ondernemen?
    Of zoek je ondersteuning en begeleiding bij het uitwerken van je subsidiedossier?
  • Kennis & Partners
    Zoek je specifieke kennis voor een technologisch probleem?
    Bundel je wel de juiste krachten voor het welslagen van je innovatieplannen?
    Sta je open voor samenwerking?
  • Individuele coaching
    Zoek je advies op maat van jouw bedrijf?
    Heb je vragen rond intellectueel eigendom?
    Wil je weten hoe jouw idee te valoriseren?
    • Intellectuele Eigendom
      Hoe verhinder je dat je producten nagemaakt worden?
      Schaad je zelf niemand zijn rechten?
      Waar vind je informatie over bestaande technologie om zelf nieuwe ideeën op te baseren?
    • Customer Journey Map
      Hoe ervaart je klant je merk?
      Voelt je klant zich koning?
      Zijn er mogelijkheden om je klanten nog meer in de watten te leggen en dus nog meer te verkopen?
    • Creativiteitssessies
      Wil je het creatieve potentieel van je organisatie optimaal benutten?
      Ben je op zoek naar een nieuw product of dienst of een nieuwe toepassing ervan?
      Wens je je dienstverlening efficiënter aan te pakken?
    • Blikopener
      Je hebt een aantal innovatieve ideeën... maar welk idee maakt het meeste kans om succesvol te zijn?
    • Business Modelling
      Hoe ziet jouw business model eruit?
      Waarmee creëert jouw onderneming waarde?
      Welke varianten kun je hierop bedenken?
    • Innovatieaudit
      Hoe onderscheid je je op de markt?
      Is je onderneming wel klaar om met nieuwe product- of dienstvoordelen uit te pakken?
      En waar precies liggen je kansen om succesvol te innoveren?
    • Strat-i-box
      Wat zijn de strategische keuzes die je nu moet maken?
      Welke innovatiekansen zijn er vandaag en morgen?
      Hoe integreer je deze ideeën binnen de strategie van je onderneming?
Volg ons
Twitter LinkedIn rss YouTube